Siemens Gigaset C470 Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens Gigaset C470 Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bart6969 16-12-2011
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

ik heb deze telefoon gekocht met het idee dat siemens een top merk is, maar helaas het viel erg tegen deze telefoon is nat geweest en nu doet hij het niet zo goed meer hier voor had ik ook een siemens zo'n stoot en val bestendige maar deze heeft zijn geld ook niet opgebracht want het rubber wat de telefoon moest beschermen loste op.
in deze beide gevallen heb ik siemens een mailtje gestuurd en kreeg dus twee keer te horen ja sorry maar dat valt net buiten de garantie.
dus met andere woorden koop maar een nieuwe en dat heb ik ook gedaan een panasonic net zo goed en lang niet zo duur.

LindaRB 16-02-2011
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Ik heb deze telefoons aan mijn zus voor haar verjaardag gegeven. Echter, na een maandje stootte mijn neefje de telefoon per ongeluk uit de houder. Het gevolg is dat het scherm het niet meer doet. Zelf heb ik al jaren een Siemens telefoon, tot volle tevredenheid.
Ik heb dus een klacht naar Siemens gestuurd dat ik vind dat dit niet zo snel kapot moet gaan. (mijn eigen telefoon had ik ook eens van boven aan de trap laten vallen en was nog gewoon heel!!
Ik had Siemens dus gevraagd naar de mogelijkheden, bijv. reparatie, los toestel zonde roplader kopen of iets dergelijks dacht ik aan. Men stuurde me alleen een antwoord dat ze helaas niets voor me konden doen, dat vallen niet onder de garantie viel.
Nou vraag ik je, service hebben ze dus niet van gehoord bij Siemens!!
Ik heb nog geantwoord op de mail over mogelijkheden tot reparatie, maar op die mail heb ik nooit antwoord gehad en zal na een paar maanden ook wel niet meer komen.
Jammer dat het zo loopt.....

seomlepaa 27-01-2010
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Ik had deze set uitgekozen op grond van vormgeving, mogelijkheden en de fabrikant Siemens die voor wat betreft DECT telefoons hoog staat aangeschreven. Toen ik de set uitpakte viel mij op dat de toestellen zeer licht van gewicht waren. Op zich geen probleem natuurlijk maar de eerste kwaliteitsindruk viel een beetje tegen. Met name de toetsen gaven geen degelijke indruk. Ook de schreeuwerige gele achtergrondverlichting van de toetsen geeft een goedkope indruk. Het display vind ik prima. Niet top maar voldoende scherp en contrastrijk. Al met al een prima toestel dacht ik.
Ik ondervond echter een probleem met de naamherkenning. Bij een inkomend gesprek werd wel het nummer weergegeven maar de naam (vanuit het telefoonboek) niet.
Na telefonisch contact gaf UPC de schuld aan Siemens en omgekeerd. Ik werd dus niet veel wijzer. Toch maar het toestel geruild voor een S790 en.... Wat een verschil!!
De kwaliteitsbeleving is veel beter. Het toestel heeft meer mogelijkheden en heeft een mooier LCD scherm. Ook wordt nu meteen de naam zichtbaar bij een inkomend gesprek.
Ik heb als tweede toestel een goedkope Siemens aangeschaft zodat het totaalbedrag hetzelfde bleef. Het blijkt dat alle (recente) toestellen van Siemens kunnen worden uitgebreid.

Lay-On 12-04-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Telefoon nu een paar dagen in bezit. Aanmelden op basisstation ging snel, batterij opladen duurde zoals opgegeven ongeveer 5 uur.
Verlichting toetsenbord is oranje. Tevens kun je screensaver gebruiken.
Sms functie werkt naar behoren, de allereerste keer krijg je een gesproken sms maar daarna een bevestigings sms dat de sms functie juist werkt.
Geluid is goed, zowel speaker als handsfree. Volume van de beltonen kan lekker hard.
Enige wat mij opviel is dat het 2e handset het contrast niet gelijk staat als de eerste terwijl ze allebei op scherpte 5 zouden moeten staan.
Verder mooi toestel dankzij de pianolak-look.
Ben er blij mee!

noppes 12-03-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

nadat onze oude Philips telefoon de geest had gegeven (een krijgertje van Chello)besloten om een 470 duo aan te schaffen. De toestellen zien er netjes uit maar voelen wat licht/plastic-achtig aan maar liggen goed in de hand. Het aansluiten gaat simpel en het overbrengen van de voorkeur telefoonnummers naar het andere toestel is ook doodeenvoudig. Bediening is logisch en doorschakelen kinderspel.Het geluid kan ik als goed omschrijven. De philips had een lichte ruis en gaf je steeds het gevoel dat je 'm harder moest zetten, bij de Siemens is dat absoluut niet het geval.Ik kan het toestel zeker aanbevelen met de wetenschap dat er beslist mooiere (duurdere) toestellen zijn met meer toeters en bellen maar die heb ik niet nodig!!

Persuader 16-02-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Ons vorig toestel was een Topcom en moet zeggen dat we blij waren toen deze onlangs in panne viel.
Deze Siemens C470 is voor ons een verademing.
Het geluid is ronduit perfect te noemen. Alles is makkelijk in te stellen en het feit dat je de nummers maar op 1 handset moet ingeven en deze vervolgens naar de andere kan doorsturen is subliem!
De handleiding is nogal groot uitgevallen, maar gelukkig is het toestel zodanig gebruiksvriendelijk dat ik ze eigenlijk nog niet veel nodig heb gehad.
Het toestel oogt wel wat goedkoop met die toetsen, die ook niet echt degelijk aanvoelen. Maar goed, de tijd zal dat uitwijzen.

niceman26 02-01-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

De telefoon is een perfect toestel. Hij is eenvoudig te bedienen. Duidelijke nummer herkenning, ligt perfect in de hand. Meerdere pluspunten zijn dat je maar in een telefoon je nummers hoeft in te voeren, en dat je het complete telefoonboek dan kunt overzenden naar de andere telefoon.

spvdijk 29-12-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Prima ding. Ik vind het menu niet altijd heel logisch, maar het niet zo uitgebreid als een mobiele telefoon, dus je vindt het uiteindelijk wel.

KarinQ 04-12-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Prima toestel. Zeer tevreden. De installatie ging zeer simpel. Ook het overzetten van de telefoonlijst naar het tweede toestel is een fluitje van een cent. Kortom een zeer tevreden gebruikster.

Erwin en Anneke 20-09-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Deze set gekocht. Helaas ging het aanmelden verschrikkelijk. Ik moest eerst iets met een server installeren, dus schrok ik behoorlijk. Hij vroeg om codes en kwam telkens met de melding: ip configuratie error 0x31. Na me helemaal verdiept te hebben in VOIP via Tele2, kreeg ik het toch voor elkaar om in het menu de telefoon op gewoon te zetten. Geen gedoe met voip, gewoon digitale telefonie zoals we gewend waren. Gelukkig deed ie het toen. Tenminste, de telefoon beneden. Ik heb alle nummers erin gezet (ging makkelijk) en de ringtones uitgezocht (niet zo heel veel keuze) Leuk dat de display een digitale klok is die aan kan blijven in de houder. Ook kan je voor 5 verschillende kleuren verlichting kiezen. Het menu is zeer makkelijk te bedienen. Goede logica, beetje Nokia stijl.
Toen ik het basisstation had geïnstalleerd en klaar had, ben ik boven gaan knoeien. Ik moest de HS (handset)aanmelden. Nou, dit lukte echt niet. Boekje erbij, lukte niet. Googleën, niets gevonden. Op een duur via een Duitse gebruiksaanwijzing kwam ik erachter (later zag ik hier ook goede tips...)
Je moet kiezen in het menu voor HS aanmelden. Binnen 60 seconden moet je op de blauwe knop van de ontvanger drukken (ongeveer 6 seconden totdat die licht knippert) Ineens deed ie het! Pfff, veel tijd gekost allemaal. Toen kon ik heel gemakkelijk alle telefoonnummers naar boven kopiëren.
Echt een pluspunt is de babyfoon oftewel ruimtebewaking. Wij zetten de telefoon op de kamer van de jongste. Je kan naar een telefoon doorschakelen (je mobiel) maar goedkoper is om naar intern door te schakelen. Zo kan ik rustig in de garage zijn en een telefoontje krijgen met z'n geteut. Kost niets. En als je telefoon krijgt tussendoor, gaat ie niet af op zijn slaapkamertje, maar wel op de telefoon die niet op ruimtebewaking is ingesteld. Echt super!!! Ik durf nu met een gerust hart het hondje uit te laten, ik had het echt eerder moeten hebben. Dan schakel ik wel door naar mijn mobiel, uiteraard. Ook prima om je oppas mee af te luisteren (hahahaha)
Oh ja, ook heel handig dat er een rood lampje brandt als je een telefoontje hebt gemist. Even indrukken, je ziet hoeveel telefoontjes je hebt gemist en als je doorklikt ook wie je hebt gemist. En je ziet op hetzelfde display ook of je voicemailberichten hebt. Zoja, lang de 1 indrukken en dan belt ie naar je voicemail.
Echt een prima dingetje als je het lastige installeren supersnel vergeet. Volgens mij kan je geluk hebben dat ie dit automatisch doet, maar bij mij zat het even tegen. Met deze lange uitleg hoop ik dat mensen er sneller uitkomen! Voor vragen mag je me altijd mailen.

Henk Zelf 10-09-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Op basis van de diverse reviews heb ik deze set aangeschaft.
Ik ben absoluut tevreden over het gebruiksgemak en de eenvoud waarmee je het apparaat kunt bedienen.
Helemaal handig is de mogelijkheid om de telefoonlijst van de ene handset naar de andere te sturen.
Daarnaast is het een fraai vormgegeven toestel met mooi (helder) kleurenscherm.
Ik heb ook 2 handsets van een ander merk (Philips) probleemloos kunnen aanmelden op het basisstation.
Als ik 1 klein minpuntje zou hebben is het dat ik het keypad een beetje wiebelig vind. Of dit de duurzaamheid ten goede gaat komen .......... de tijd zal het leren.

Edwin Vervaet 06-07-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Heb mij uitgebreid georienteerd en vond deze Siemens de beste Dect telefoon. Ik vind de Panasonic moeilijker in gebruik en deze Siemens makkelijker. Tel daarbij de langere standbye tijd + kleurenscherm bij op dan neem ik de hogere aanschaf kosten voor lief. Dit is een echte aanrader.

Cor14 13-02-2008
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

De Siemens Gigaset C470 Duo heeft wel degelijk een zgn. aanmeld-/pagingtoets. Helaas zit er een fout in de bijgeleverde handleiding, want er wordt niet gemeld waar deze toets zich begeeft op de C470.
De aanmeld-/pagingtoets (zwarte toets) zit aan de voorzijde van het basisstation.
Als men de 2e handset (handmatig) wil aanmelden dat moet men als volgt te werk gaan.
Volg bij het aanmelden van de 2e handset de instructie t/m het intoetsen van de pincode 0000.
Alvorens OK wordt ingegeven moet men de ZWARTE aanmeld-/pagingtoets op het basisstation plm. 3 seconden indrukken. Druk daarna op de 2e handset de OK-toets in en de aanmelding is spoedig een feit.
Veel succes.

GertGert 06-02-2008

Hallo,

Ik heb sinds kort een Gigaset C-470.
Het automatisch aanmelden van mijn 2e handset lukt niet.
Er staat in het instructieboekje dat dit ook handmatig kan.
In het instructieboekje staat voor de Gigaset C-470/475 dat je de aanmeld-/paging 3 sec. lang ingedrkt moet houden.
Aangezien deze toets niet op de Gigaset C-470 zit, is mijn vraag wie heeft de oplossing?

S.M. Jagtenberg 19-12-2007
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Super strak toestel, functies van een S450 maar dan stukken goedkoper.. design is gans strakker

ArjanB53 28-11-2007
Geschreven voor: Siemens Gigaset C470 Duo

Net geinstalleerd en in gebruik genomen. Perfect geluid
en makkelijk te installeren. Werkt prima met experia box van KPN. Veel mogelijkheden.
Duurzaamheid kan ik niet beoordelen.